FirstCall, una aplicació mòbil per a urgències mèdiques que les ONG poden aprofitar

Les entitats socials que treballen amb col·lectius vulnerables com persones amb malalties cròniques o persones grans poden protegir persones usuàries a través de la tecnologia.

Dm, 20/03/2018 – 18:20
Entitat redactora: Colectic

Quan una persona gran que viu sola, rellisca i cau l terra, pot necessitar ajuda urgent. En la mateixa línia, una noia que en una festa pateixi una agressió sexual ha de poder denunciar-ho immediatament i activar el protocol davant de les violències masclistes. Tanmateix, les persones que pateixen malalties com el càncer, l’esclerosi múltiple o altres, en algun moment de les seves vides poden necessitar fer una trucada imminent per algun possible perill en el seu estat de salut. Totes aquestes situacions de risc de col·lectius vulnerables, poden trobar una solució a través de les aplicacions i la tecnologia.

És el cas de FirstCall, recentment premiada com a ‘Millor App Protegint vides’ en el marc dels Premis a la Innovació Tecnològica amb Finalitats Humanitàries atorgats per la Creu Roja durant el Mobile World Congress 2018, una eina informàtica que té la missió de protegir la ciutadania davant de possibles perills o moments d’inseguretat. Emergències mèdiques, accidents, robatoris… Totes aquestes són les problemàtiques que l’aplicació per a smartphones intenta cobrir i a les quals donar resposta.

Actualment està disponible en set idiomes i és present a 22 països del món. El funcionament de l’aplicació es basa sota tres premisses principals: protegir, avisar i socórrer. FirstCall compta amb un accés directe a números d’emergència de diferents països al qual totes les persones usuàries poden accedir. A més, una altra possibilitat que ofereix l’App és enviar una alerta a tots els usuaris i usuàries propers per trobar ajuda propera al lloc on necessites un suport urgent.

Funcionament intern de l’aplicació. Font: iOs

En aquest sentit, l’aplicació va néixer amb l’objectiu de fomentar la solidaritat i la cooperació entre la ciutadania i per, segons afirmen, “salvar vides”. Així doncs, l’aplicació posa en contacte directe a usuaris i usuàries amb personal sanitari davant de casos de risc. Per exemple, si una persona té coneixements mèdics i està a prop del lloc on s’ha produït l’emergència, pot acudir a ajudar. És per això que els impulsors de l’aplicació han explicat que la clau de l’èxit és que com més gent se la descarregui, més possibilitats hi haurà d’ajudar algú que es troba en una situació de perill.

A banda dels accidents o dels robatoris, l’app pot ser útil també en casos d’assetjament escolar o quan hi ha hagut la pèrdua d’una persona. El botó de trucada d’emergència localitza el país on es troba l’usuari i li facilita el número d’emergència del país, fet que permet desplaçar-se a diferents indrets amb una certa seguretat. La descàrrega de l’aplicació és gratuïta i et demana compartir la ubicació del mòbil per poder donar informació referent als serveis d’emergència propers.

FirstCall ja té més de 10.000 descàrregues a Android i també està disponible per iOs. La seva capacitat d’emmagatzematge és de 26MB i està disponible en anglès, xinès, francès, alemany, hindú, rus i castellà. Saber com actuar en cas d’accident és un dels reclams que posa en valor l’aplicació, per això creuen que és important invertir en formació en primers auxilis perquè la ciutadania sàpiga reaccionar davant casos d’emergència.

Font: http://xarxanet.org/informatic/noticies/firstcall-una-aplicacio-mobil-urgencies-mediques-que-les-ong-poden-aprofitar

 

Anuncis

3 pensaments sobre “FirstCall, una aplicació mòbil per a urgències mèdiques que les ONG poden aprofitar

  1. M’agraden les informacions que aportes, Carme, prenyades de sensibilitat envers els col·lectius més fràgils.
    Les tecnologies que esmentes són un regal del cel, perquè ajuden la nostre gent gran, sobretot aquells que viuen sols i/o estan malalts, però em permeto anar un xic més lluny quan et dic que escric aquestes línies des de la solitud del meu estudi, sentint-me acompanyat per tu i les companyes i companys que diuen la seva en aquest blog.
    Seria magnífic ensinistrar la nostra gent vella i bella a fer servir l’hipertext per restar comunicats (skype, xarxes, fòrums electrònics,…) entre elles, ells i qui vulgui, a fi d’enriquir el seu dia a dia i tenir constància del seu estat de salut. Malauradament, hi ha atacs o la pròpia defunció, que no donen temps d’arribar a medis per donar avís. En canvi, si fossin assistents habituals de xarxes o fòrums electrònics, l’absència faria sospitar.

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s